Land
de nl ch it fr uk lu gr Gartenbau-Versicherung in Europa

Gartenbau-Versicherung presenteert jaarverslag 2020

Persmededeling over de vergadering van de ledenvertegenwoordigers van de Gartenbau-Versicherung VVaG op 6 juli 2021 in Leipzig

Gartenbau-Versicherung kan terugkijken op een uitzonderlijk goed jaarresultaat over het boekjaar 2020. Minder schade door hagel, storm en andere natuurlijke risico's en een aanzienlijke premiegroei van de HORTISECUR-verzekeringen zorgden voor een jaaroverschot van € 8,0 miljoen.

"Wij nemen met genoegen, maar ook met enige bescheidenheid kennis van het zeer goede resultaat", zei bestuursvoorzitter Manfred Klunke met het oog op de enorme uitdagingen waarvoor de aangesloten bedrijven zich tijdens de Coronapandemie geplaatst zagen. Het was voor hen allen een vermoeiend jaar geweest, gekenmerkt door veel onzekerheid en weinig mogelijkheden om te plannen.

Aanzienlijke groei van premies, verzekerde bedragen, nettoresultaat

Voor veel kengetallen wezen de cijfers duidelijk op groei in 2020: dit resulteerde in een overschot van 8,0 miljoen euro.

Chief Risk and Finance Officer Dr. Dietmar Kohlruss was zeer tevreden met het bedrijfsresultaat. "Elke euro die in onze reserves gaat, is belangrijk. Want het stelt ons in staat om de tuinbouw betrouwbare en betaalbare verzekering te bieden, zelfs bij toenemende extreme weersomstandigheden en toenemende technische risico's".

Internationale groei als antwoord op klimaatverandering en structurele verandering

"Met nieuwe producten, maar vooral met een dynamische groei in het buitenland, hebben we in 2020 ondanks moeilijke omstandigheden belangrijke mijlpalen bereikt", vatte Sales Director Christian Senft de marktontwikkeling samen. Hij benadrukte dat de buitenlandse bedijfsactiviteiten met 7,9% zijn gegroeid. Senft legde de ledenvertegenwoordigers uit: "In onze ogen is passende groei in het buitenland het beste antwoord op de grote uitdagingen van de komende jaren, zoals de steeds duidelijker merkbare klimaatverandering. Op deze manier zorgen we voor een positieve premieontwikkeling voor alle leden en verbeteren we de risicospreiding", vervolgt Senft.

De aanwezige ledenvertegenwoordigers ontvingen het jaarverslag 2020 en keurden unaniem de handelingen van het Bestuur en de Raad van Commissarissen van Gartenbau-Versicherung voor het boekjaar 2020 goed.

up